zondag 23 april 2017

Dwingelderveld

Nu we in Ruinen wonen, zijn we in de gelegenheid om nog "snel even" de fiets te pakken en vervolgens het bos in of de hei op te wandelen. Zo ook gisteren.
Prachtige kleuren...

Langs de leisloot zie ik een dode berkenboom met een gat erin...

Automatisch kijk ik in het gat, er steken wat haartjes en veertjes uit....

Ik kijk nog wat beter: warempel, er liggen allemaal eitjes in! Van een mees.
Wat een plek! Zo dicht aan het wandelpad. Ik vraag me af hoeveel mensen dit hebben opgemerkt....

Een jaar lang heb ik als opdracht op de fotoclub foto's gemaakt van gezichten en vormen in bomen. 
Deze kan zo aan m'n verzameling worden toegevoegd. Boeh!!

We ontdekken een verse dassenpijp, ook op een plek waar je het niet zou verwachten...

Tussen de bomen door zien we op een weilandje een ree rustig grazen. 
Een mooie bok, een zes-ender, zo te zien.

Onder begeleiding van het getimmer van een grote bonte specht lopen we het bos weer uit.

2 opmerkingen: